Život umjetnosti

Život umjetnosti 89 (2011.)

Broj 89 (2011.)

Cijena: 1,99 €


UREDNICE BROJA: Sandra Križić Roban, Ivana Hanaček, Irena Gessner

GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA: Sandra Križić Roban

IZVRŠNA UREDNICA: Irena Gessner

SURADNICA: Jelena Pašić

AUTORI: Reinhard Braun, Victor Burgin, Jerko Denegri, Irena Gessner, Ivana Hanaček, Leonida Kovač, Sandra Križić Roban, Ana Kutleša, Ana Kršinić Lozica, Iva Prosoli, Radoslav Putar

DIZAJN I PRIJELOM: bilić_müller studio


Ovaj broj časopisa Život umjetnosti prati izložbu Nulta točka značenja. Nefunkcionalna, neprikazivačka, elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografija u Hrvatskoj, koja je u organizaciji Hrvatskog fotosaveza (Predrag Bosnar, tajnik) održana od 17.6. do 17.7.2011. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu. Kustosice izložbe i autorice koncepcije su: Sandra Križić Roban, Ivana Hanaček i Irena Gessner.

Važan segment istraživanja koje je prethodilo izložbi Nulta točka značenja. Nefunkcionalna, neprikazivačka, elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografi ja u Hrvatskoj bili su razgovori koje su autorice izložbe vodile s umjetnicima: Boris Cvjetanović, Petar Dabac, Sandro Đukić, Igor Eškinja, Ivan Faktor, Tomislav Gotovac, Boris Greiner, Vlatka Horvat, Željko Jerman, David Maljković, Antun Maračić, Enes Midžić, Marijan Molnar, Ivan Posavec, Davor Sanvincenti, Edita Schubert, Mladen Stilinović, Slaven Tolj, Goran Trbuljak, Josip Vaništa, Mirjana Vodopija i Fedor Vučemilović.

Dijaloška forma, koja je bila ključna i u postavi izložbe, pokazala se kao vrlo značajan istraživački instrument, a ovdje možete preuzeti spomenute razgovore.

SADRŽAJ

4–9
Sandra Križić Roban, Ivana Hanaček, Irena Gessner
Nulta točka značenja. Nefunkcionalna, neprikazivačka,elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografija u Hrvatskoj
Zero Point of Meaning. Non-functional, Non-representational, Elementary, Experimental and Conceptual Photography in Croatia

12–19
Sandra Križić Roban
Eksperimenti, istraživanja i pomicanje granica umjetnosti fotografije od 60-ih godina nadalje
Experiments, Research, and Shifting the Borders of Photography Art since the 1960s

22–27
Ivana Hanaček, Irena Gessner
Fotografije koje računaju na angažiranog gledatelja
Photographs that Count on the Engaged Spectator

30–35
Reinhard Braun
A onda započinje rad. Zapažanja o konceptualnom i dokumentarnom u suvremenoj fotografiji
Then the Work Takes Place. Remarks on the Conceptual and the Documentary in Contemporary Photography

36–53
Leonida Kovač
Fotografija u biopolitičkom kontekstu
Photography in the context of Biopolitics

58–67
Ana Kutleša
O odnosu land arta i fotografije – primjer Borisa Bemura i grupe Gorgona
On the Relationship Between Land Art and Photography: The Cases of Boris Demur and Gorgona

68–77
Ana Kršinić Lozica
Lažna svjedokinja
The False Witness

82–89
Iva Prosoli
Širenje granica fotografije prve polovice 1970-ih godina u Hrvatskoj
Expanding the Borders of Photography in Croatia in the Early 1970s

90–95
Radoslav Putar
Nova fotografija
New Photography

96–99
Ješa Denegri
Postskriptum za jednu davnu izložbu (Nove) fotografije
Postscript to an Exhibition of (New) Photography Long Ago

PRIJEVOD

104–109
Victor Burgin
Kako gledamo fotografije

RAZGOVORI S UMJETNICIMA

Sandro Đukić 113

Ivan Faktor 117

Boris Greiner 121

Vlatka Horvat 125

David Maljković 128

Antun Maračić 132

Goran Trbuljak 136

VIZUALNI INSERTI

(isječci izložbene dokumentacije)

Josip Vaništa 20

Edita Schubert 28

Boris Cvjetanović 54

Igor Eškinja 55

Mladen Stilinović 56

Marijan Molnar 57

Davor Sanvincenti 57

Enes Midžić 78

Ivan Posavec 79

Fedor Vučemilović 80

Tomislav Gotovac 81

Petar Dabac 100

Mirjana Vodopija 101

Slaven Tolj 102

Željko Jerman 103


140–142
Biografije / Biographies

Cijena: 1,99 €