Život umjetnosti 89 (2011)
ISSUE EDITORS: Sandra Križić Roban, Ivana Hanaček, Irena Gessner
EDITOR-IN-CHIEF: Sandra Križić Roban
EXECUTIVE EDITOR: Irena Gessner
ASSISTANT: Jelena Pašić
AUTHORS: Reinhard Braun, Victor Burgin, Jerko Denegri, Irena Gessner, Ivana Hanaček, Leonida Kovač, Sandra Križić Roban, Ana Kutleša, Ana Kršinić Lozica, Iva Prosoli, Radoslav Putar
DESIGN AND LAYOUT: bilić_müller studio
–
Ovaj broj časopisa Život umjetnosti prati izložbu Nulta točka značenja. Nefunkcionalna, neprikazivačka, elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografija u Hrvatskoj, koja je u organizaciji Hrvatskog fotosaveza (Predrag Bosnar, tajnik) održana od 17.6. do 17.7.2011. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu. Kustosice izložbe i autorice koncepcije su: Sandra Križić Roban, Ivana Hanaček i Irena Gessner.
Važan segment istraživanja koje je prethodilo izložbi Nulta točka značenja. Nefunkcionalna, neprikazivačka, elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografi ja u Hrvatskoj bili su razgovori koje su autorice izložbe vodile s umjetnicima: Boris Cvjetanović, Petar Dabac, Sandro Đukić, Igor Eškinja, Ivan Faktor, Tomislav Gotovac, Boris Greiner, Vlatka Horvat, Željko Jerman, David Maljković, Antun Maračić, Enes Midžić, Marijan Molnar, Ivan Posavec, Davor Sanvincenti, Edita Schubert, Mladen Stilinović, Slaven Tolj, Goran Trbuljak, Josip Vaništa, Mirjana Vodopija i Fedor Vučemilović.
Dijaloška forma, koja je bila ključna i u postavi izložbe, pokazala se kao vrlo značajan istraživački instrument, a ovdje možete preuzeti spomenute razgovore.
–
CONTENTS
4–9
Sandra Križić Roban, Ivana Hanaček, Irena Gessner
Nulta točka značenja. Nefunkcionalna, neprikazivačka,elementarna, eksperimentalna i konceptualna fotografija u Hrvatskoj
Zero Point of Meaning. Non-functional, Non-representational, Elementary, Experimental and Conceptual Photography in Croatia
12–19
Sandra Križić Roban
Eksperimenti, istraživanja i pomicanje granica umjetnosti fotografije od 60-ih godina nadalje
Experiments, Research, and Shifting the Borders of Photography Art since the 1960s
22–27
Ivana Hanaček, Irena Gessner
Fotografije koje računaju na angažiranog gledatelja
Photographs that Count on the Engaged Spectator
30–35
Reinhard Braun
A onda započinje rad. Zapažanja o konceptualnom i dokumentarnom u suvremenoj fotografiji
Then the Work Takes Place. Remarks on the Conceptual and the Documentary in Contemporary Photography
36–53
Leonida Kovač
Fotografija u biopolitičkom kontekstu
Photography in the context of Biopolitics
58–67
Ana Kutleša
O odnosu land arta i fotografije – primjer Borisa Bemura i grupe Gorgona
On the Relationship Between Land Art and Photography: The Cases of Boris Demur and Gorgona
68–77
Ana Kršinić Lozica
Lažna svjedokinja
The False Witness
82–89
Iva Prosoli
Širenje granica fotografije prve polovice 1970-ih godina u Hrvatskoj
Expanding the Borders of Photography in Croatia in the Early 1970s
90–95
Radoslav Putar
Nova fotografija
New Photography
96–99
Ješa Denegri
Postskriptum za jednu davnu izložbu (Nove) fotografije
Postscript to an Exhibition of (New) Photography Long Ago
TRANSLATION
104–109
Victor Burgin
Kako gledamo fotografije
RAZGOVORI S UMJETNICIMA
Sandro Đukić 113
Ivan Faktor 117
Boris Greiner 121
Vlatka Horvat 125
David Maljković 128
Antun Maračić 132
Goran Trbuljak 136
VIZUALNI INSERTI
(isječci izložbene dokumentacije)
Davor Sanvincenti 57
–
140–142
Biografije / Biographies