Znanstvenici

dr. sc. Sanja Horvatinčić

dr. sc. Sanja Horvatinčić
Znanstvena suradnica
T. 01 6112 044
E. shorvat / ipu.hr
B. CRORIS profil
N. Academia.edu

Biografija

Sanja Horvatinčić je znanstvena suradnica na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu. Bavi se modernom memorijalnom skulpturom i arhitekturom te podukcijom povijesti kroz kulturne prakse u socijalističkoj Jugoslaviji. U pristupu baštini oslanja se na kritička, interdisciplinarna čitanja suvremenih potencijala memorijalnih struktura, praksi i koncepata.

Diplomirala je povijest umjetnosti te engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2010. godine. Od 2009. do 2011. radila je kao asistentica kustosa u Galeriji Galženica. Od 2011. do 2017. godine bila je zaposlena na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu kao znanstvena novakinja na projektu „Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća“. Godine 2017. doktorirala je na temu „Spomenici iz razdoblja socijalizma u Hrvatskoj – prijedlog tipologije“ pri Poslijediplomskom studiju Humanističke znanosti na Sveučilištu u Zadru pod mentorstvom Ljiljane Kolešnik, znanstvene savjetnice na Institutu za povijest umjetnosti. Godine 2014. provela je tri mjeseca na istraživačkom boravku u Sloveniji pri Sveučilištu u Mariboru, a 2015./2016. godine bila je gostujuća predavačica na poslijediplomskom kolegiju Art for Collective Use: Monument, Performance, Ritual, Body pri Odsjeku za povijest umjetnosti Sveučilišta u Ljubljani. Bila je suradnica je na dva istraživačka projekta Hrvatske zaklade za znanost: pionirskom projektu u polju digitalne povijesti umjetnosti ARTNET (2014.–2018.) i projektu cro_sculpture koji se bavi pojavnostima moderne skulpture u Hrvatskoj (2017.–2020.). Asistentica je na istraživačkom seminaru Gender Politics and the Art of European Socialist States (Getty Fondacija, 2019.–2020.). Autorica je niza znanstvenih i stručnih radova te je sudjelovala i organizirala na desetke domaćih i međunarodnih znanstvenih konferencija i skupova. Bila je pozvana kao predavačica na znastvenim i stručnim seminarima i forumima u Bugarskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Italiji, SAD-u i drugdje. Stručna kustoska savjetnica i autorica poglavlja u katalogu izložbe Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980 (Muzej suvremene umjetnosti, New York, 2018.–2019.). S Ljiljanom Kolešnik suurednica je knjige Modern and Contemporary Artists' Networks. An Inquiry into Digital History of Art and Architecture (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2018.), a s Beti Žerovc knjige o jugoslavenskoj spomeničkoj produkciji od 1945. do 1990. (Archive Books & Igor Zabel Foundation, 2020.; u pripremi). Vodi međunarodni interdisciplinarni projekt Baština odozdo | Drežnica: Tragovi i sjećanja 1941.–1945., kroz koji se bavi materijalnom kulturom, memorijalnim krajolicima i uslojenim narativima baštine Drugog svjetskog rata u kontekstu suvremene političke i društvene krize. Članica je uredništva znanstvenog časopisa Život umjetnosti.

Od 2020. godine istraživačica je na međunarodnom istraživačkom projektu Modeli i prakse globalne i kulturne razmjene i pokret Nesvrstanih zemalja. Istraživanja prostorno-vremenske kulturne dinamike u sklopu kojega se bavi odnosom nasljeđa jugoslavenske antifašističke borbe i antikolonijalnih pokreta u zemljama globalnog Juga kroz kulturnu razmjenu unutar Pokreta nesvrstanih.

Knjige

Bibliografija (izbor)​